Tuesday 15 October 2013

AIDILADHA 2013 | Salam Aidiladha dari perantauan katanya!~

As salam...
Salam aidiladha untuk korang semua. Ini adalah aidiladha yang buat pertama kalinya aku sambut di tempat orang. Macam beraya di perantauan la senang cakap. Tapi nasib baik Raya Haji jer bukan Raya Puasa. Kalau raya puasa mau tak sedih beraya kat bandar. 

Tahun ni alhamdulillah syarikat bagi bonus raya tapi bukan dalam bentuk tunai. Mereka bagi dalam bentuk korban dan sebab itulah aku tak dapat nak beraya di kampung. Memandangkan nama aku termasuk dalam senarai korban di Masjid Tmn Sri Pulai Perdana, JB aku pun kenalah kerja di sini, bertugas membantu masyarakat sekeliling sini buat korban.

Kiranya ini adalah salah satu pengorbanan aku dengan tak balik raya ke kampung. Tapi lepas solat & habis jer uruskan daging korban tu aku balik & kalau tak penat join pulak korban kat kampung. Tahun ni makcik-makcik aku sebelah rumah buat korban maaflah tak dapat nak join korang kat kampung. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...