Thursday 7 November 2013

Tahniah Bubur Kacang Merah dah jadi tunangan orang~

Alhamdulillah 19 Oktober 2013 yang lalu dah selamat berlangsungnya majlis pertunangan salah sorang geng blok 54 di Gemenceh or orang Melaka panggil Moncheh. Tahniah Norsidah Mohamad atau nama facebooknya Bubur Kacang Merah, sedap tu! 

Gerak dari Johor Bahru dengan pasangan yang dah selamat bertunang. Aku drive, 3 jam baru sampai Moncheh, kalau korang drive mungkin 2 jam. Tu aizul kata la -_-

Dapat jugak duduk dengan rombongan pengantin lelaki & dengan perbincangan diorang kedua-dua pihak. adat perpatih masih digunakan lagi dalam acara-acara macam ni tapi sikit-sikit je la. Nak lagi best, tunggu nanti masa majlis perkahwinan; segala anak beranak Buapak ada ... hehe

Tarikh, hantaran semua dah dipersetujui dan cincin pun dah sarung, alhamdulillah dah manis darah korang berdua; Nor & Alam. Semoga tabah menempuh segala benda yang korang hadapi sepanjang bertunang nih. 

Muka si Alam ni kan aku tengok sekali imbas macam Azmi opis aku. Hitam manis macho kurus sama haha~ 

Kebiasaannya bakal tunang (lelaki) akan tunggu di luar semasa wakil dari pihak lelaki membuat perbincangan dengan pihak perempuan. Tapi kan..kan..ada orang tu dengan lengkap berbaju Melayu kacak habis nih; dia pergi join sekali masa perbincangan tu. Nampak tak yang beliau ni penuh semangat!~ yeahhhh..sekarang dah kahwin dah pun. Tahniah jugak untuk pasangan itu..



Ok korang jangan salah faham dengan gambar ni ye, aku bukan tunang Nor hahaha~ time ni semua orang dah balik, tinggal kami :D Kebetulan kemeja aku sama warna dengan dress Nor~ Kalau tengok gambar ni masing-masing dah ada pasangan; Linda dah kahwin dengan Aizul, Anis pulak dah jadi tunang Syam, Nor pun dah jadi tunang Alam. Betullah ada statement kawan aku, sapa-sapa yang berkawan dengan aku semua dah dimiliki berkahwin/bertunang/girlfriend orang. Yang kat office pun budak-budak ni kenakan aku; tu pun dah jadi tunangan orang...jodoh korang, aku yang tolong jodohkan hahaha~

Inilah geng Blok 54, dulu ada orang tu kata Blok 504 ~ bayangkan ade 500 lebih blok rumah flat kat Seksyen 7 Shah Alam tu. fuhhhhh!~ tapi gambar ni kurang sorang :) 

Semoga ikatan pertunangan ini akan kekal sampailah ke jinjang pelamin & sampai ke Syurga hendaknya. Dah nak jadi bini orang Nor, prepare la apa yang patut ye :D Yang pasti tahun depan aku banyak travel sebab travel ke majlis kahwin korang la hahaha

Gemencheh insyaallah akan sampai & dah merancang pun akan datang majlis kau, bulan November tahun depan kan. Tapi dalam pelan rumah pengantin tu aku nak ko mention kat mana lokasi cendawan besar seperti yang digembar-gemburkan. aku rasa nanti masa majlis kau, mesti dah makin besar hahaha *gurau ~ 

Aku letak gambar kau Aizul a.k.a Abang Long. Dengar kata sekarang dah makin kaya, alhamdulillah.. tu je nak cakap.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...